«Το Ενετικό λιμάνι και η χερσαία ζώνη ανήκουν στους πολίτες του Ηρακλείου, δεν πωλούνται ούτε παραχωρούνται» αναφέρει η Συν+Πράξη Δημοτών Ηρακλείου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Η ιστορία της Κρήτης και της Ελλάδας είναι συνυφασμένη με τα λιμάνια και την Θάλασσα. Οι Έλληνες πάντα ήξεραν να χρησιμοποιούν την θάλασσα και τα λιμάνια σαν γέφυρα επικοινωνίας, εμπορικών συναλλαγών και ευημερίας. Σήμερα όλα αυτά φαίνεται ότι έχουν ξεχαστεί και ο μόνος δρόμος που έχει απομείνει είναι η πώληση όλων των γεωοικονομικών πόρων της χώρας μεταξύ των οποίων και τα λιμάνια .
Σε ιδιαίτερα κρίσιμες γεωπολιτικές συνθήκες μάλλον αυτό το οποίο θα έπρεπε να σκεφτούμε είναι πως θα αξιοποιήσουμε τους εθνικούς πόρους και ειδικότερα τα λιμάνια της χώρας. Λιμάνια τα οποία μπορούν να καταστούν οι σημαντικότερες πλουτοπαραγωγικές πηγές στην εποχή της έκρηξης της διακίνησης εμπορικών προϊόντων κυρίως από την άπω ανατολή προς την Ευρώπη.
Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι ένα από τα πιο σημαντικά κέντρα διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων στην λεκάνη της Μεσογείου με ισχυρή παρουσία τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και την κρουαζιέρα. Για την πόλη του Ηρακλείου ήταν πάντα ένα σημαντικό κεφάλαιο οικονομικό, αναπτυξιακό και πολιτισμικό.
Την περασμένη εβδομάδα το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε τον διαγωνισμό αξιοποίησης του, θέμα το οποίο συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ωστόσο από την προκήρυξη προκύπτουν πολλά ερωτηματικά και ασάφειες, τις οποίες πρέπει να διαχειριστεί ο Δήμος σε πολιτικό επίπεδο και τα οποία πρέπει να επικοινωνηθούν στους δημότες.
Βασικός προβληματισμός μας είναι η παραχώρηση κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου τα οποία κατά την άποψή μας δεν θα έπρεπε είναι αντικείμενο του διαγωνισμού δεδομένου και του πλαισίου συμφωνίας στο οποίο έχουν καταλήξει στο άμεσο παρελθόν ΟΛΗ ΑΕ και Δήμος Ηρακλείου ή θα έπρεπε κατ’ ελάχιστον αυτό το πλαίσιο να μνημονεύεται στο κείμενο της παραχώρησης.
Δεδομένου επίσης ότι, όπως αναφέρεται στην προκήρυξη η ακριβής περίμετρος της περιοχής παραχώρησης θα προσδιοριστεί στη δεύτερη φάση της Διαγωνιστικής Διαδικασίας πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι το ενετικό λιμάνι και οι παραπλήσιες σε αυτό δομές (Κάστρο, Νεώρια κ.λ.π) ανήκουν στην πόλη και στους Ηρακλειώτες, πρέπει να συνεχίσουν να έχουν δημόσιο χαρακτήρα και κατά συνέπεια πρέπει με ακρίβεια (κι όχι ενδεχομένως) να εξαιρεθούν της περιοχής παραχώρησης.
Πιστεύουμε ότι άμεσα ο Δήμαρχος Ηρακλείου πρέπει να ζητήσει εξηγήσεις από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και το θέμα να συζητηθεί αναλυτικά ως αποκλειστικό άμεσα σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.